Saturday, June 22, 2013

Persediaan untuk Ulama' Kecil Ummi dan Ayah.. (^_^)

InsyaAllah shida akan bersalin pada 7 syawal nanti.. tapi setakat ni, tak banyak kelengkapan yang shida beli untuk ulama' kecil yang bakal lahir nanti.. sekarang ni tengah kelam kabut (?) nak cari dan beli kelengkapan baby.. Dekat Sarawak ni barang dia mahal sikit berbanding dengan semenanjung.. lebih2 lagi di daerah Miri dan Bintulu.. So, shida beli sikit je barang kat sini.. yang lain shida beli melalui online.. baju2 dan kelengkapan yang lain shida beli bila balik semenanjung nanti sebab shida memang rancang bersalin dan berpantang kat rumah mak di semenanjung..

Ni je yang shida baru beli setakat ni di untuk ulama' kecil huhu.. Yang tilam tu shida dah ada sebelum pregnant lagi..beli kat teluk intan RM25 je.hehe yang quilt tu isteri kawan suami shida bagi masa duk ladang kat teluk intan dulu.. bekas baju kotor baby,bantal kepala,penyangkut baju n tuala baby je shida beli kat sini.. huhu sian anak ummi.. yang lain2 shida beli kat semenanjung nanti... Insyaallah..

car seat ni shida beli melalui online nurulazhamshoppe.blogspot.com dapat kurang RM 100 termasuk pos.. Preloved je.. tapi condition dan function dia masih baik..cuma shida perlu cuci je bila balik nanti (dipos ke rumah mak mertua di semenanjung)

Stroller ni plak shida beli secara online juga di MyShoppingParadise (facebook). RM90 COD..mak dan ayah mertua shida yang tolong ambil..mak cakap memang masih cantik..sangat berbaloi.. =) Alhamdulillah rezeki ulama' kecil...

selain tu, shida ada gak beli baju bundle untuk baju basahan ulama' kecil nanti di babybundlecollection.blogspot.com huhu jadi lah untuk pakai dirumah.. untuk jalan2 baru pakai yang baru..hehe lagi pun mak mertua shida dah beli sikit baju baby..boleh untuk tukar2 pakai nanti... Mak pesan tak perlu beli banyak2 baju nanti anak cepat membesar, baju2 tu nanti cepat jetak muatnya..ok mak..=)

bila tengok barang2 ni tak sabar je nak tunggu ulama' kecil ni lahir...=)

No comments:

Post a Comment